وبلاگ

آیا پرینترها حافظه دارند؟ چگونه از داده های چاپی محافظت کنیم

آیا پرینترها حافظه دارند؟
چگونه از داده های چاپی محافظت کنیم

یک واقعیت ناشناخته در مورد پرینترها وجود دارد: تقریباً تمام پرینترهایی که در 30 سال گذشته ساخته شده اند دارای حافظه داخلی هستند. در واقع، اکثر پرینترها، بسیاری از ویژگی های یک کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه را دارند – هارد دیسک، حافظه سیستم، سیستم عامل و برنامه های کاربردی. به عبارت دیگر، پرینتر شما همان قابلیت ها و خطرات امنیتی را دارد که هر دستگاه دیگری که دارید.

چرا پرینترها به حافظه نیاز دارند؟
دلیل نیاز پرینترها به حافظه و ذخیره سازی این است که آنها را سریعتر چاپ کنند. حافظه به پرینتر امکان می‌دهد فایل‌ها را با سرعتی که اتصالش اجازه می‌دهد از رایانه دریافت کند، بنابراین حتی اگر سرعت رایانه کاهش یابد، سرعت چاپ کاهش نخواهد یافت.

این حافظه کجاست؟
همانطور که توضیح دادیم:

درست مانند یک کامپیوتر، پرینترها هم حافظه فرار دارند (مانند RAM کامپیوتر) که با خاموش کردن پرینتر از بین می‌رود و هم حافظه غیرفرار (مانند هارد دیسک‌های کامپیوتر) که تا زمانی که پاک شود باقی می‌ماند. برای پاک کردن حافظه فرار، کافی است پرینتر خود را برای 60 ثانیه یا بیشتر از برق بکشید.

اگر به تازگی یک سند محرمانه چاپ کرده اید، باید نگران آن باشید حافظه غیر فرار پرینترها تمایل دارند از حافظه خود به عنوان چیزی استفاده کنند که برنامه نویسان آن را بافر چرخشی می نامند: داده ها در هر قسمت متوالی حافظه نوشته می شود تا زمانی که به پایان برسد و سپس دوباره از ابتدا شروع می شود و به نظر می رسد در یک دایره می‌روند.

نحوه حذف حافظه پرینتر
قبل از رها کردن هر ابزار الکترونیکی، باید مطمئن شوید که حاوی اطلاعات شخصی نیست. پرینتر همه کاره ممکن است اسناد، اسکن‌ها، گزارش‌های چاپ یا گزارش‌های فکس را در حافظه ذخیره کرده باشد. برای انجام بازنشانی اولیه، پرینتر را روشن کنید، آن را به مدت 15 ثانیه از برق بکشید و سپس دوباره آن را وصل کنید. با این کار همه چیز خلاص می شود.

برای پرینتر خانگی، اگر فقط یک نسخه اسکن شده از تمام کارت های اعتباری خود را چاپ کرده اید و اکنون می خواهید پرینتر خود را بفروشید، باید اسناد غیرمحرمانه کافی را چاپ کنید تا از کل بافر چرخشی استفاده کنید. در پرینترهای تجاری با حافظه غیرفرار که بر حسب گیگابایت اندازه‌گیری می‌شود، این کار می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. در پرینترهای خانگی، معمولاً می‌توانید 5 تا 10 سند پیچیده، مانند تصاویر یا هر چیز دیگری به جز متن ساده را چاپ کنید.

توجه داشته باشید که دستگاه های چند منظوره اداری پیشرفته اغلب دارای هارد دیسک و همچنین حافظه هستند. قبل از خرید دستگاه‌های چندکاره جدید، با سازنده یا نمایندگی تماس بگیرید تا ببینید آیا امکان پاک کردن اطلاعات ذخیره‌شده از دستگاه‌هایتان وجود دارد یا خیر.

به عنوان مثال، تمام دستگاه‌های Canon imageRUNNER مجهز به درایوهای هارد دیسک با ویژگی‌های استاندارد برای محافظت از اطلاعات روی هارد دیسک داخلی خود برای جلوگیری از سوء استفاده یا سرقت اطلاعات ذخیره‌شده هستند. داده های تصویر از پردازش کارهای معمولی به طور موقت در قالب فایل اختصاصی Canon در HDD نوشته می شود.

این فرمت فایل با سیستم های فایلی که معمولا استفاده می شود سازگار نیست و در خارج از دستگاه imageRUNNER مفید نیست. اطلاعات دایرکتوری HDD نیز بر روی یک برد سیستم جداگانه ذخیره می شود و در صورت حذف هارد، بازسازی فایل غیرممکن می شود. این دستگاه‌ها همچنین دارای یک استاندارد ویژگی امنیتی در همه دستگاه‌های imageRUNNER هستند که وقتی توسط مدیر سیستم فعال می‌شود، اطمینان حاصل می‌کند که هارد دیسک قبل از بازگرداندن دستگاه در انتهای اجاره، استقرار مجدد دستگاه در مکان دیگری یا دور انداختن دستگاه، پاک می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *