وبلاگ

عمر تونر را افزایش دهید

عمر تونر را افزایش دهید

 چگونه جوهرها و تونرها دوام بیشتری داشته باشند

عمر تونر را افزایش دهید

 با قیمت بالای جوهر چاپگر، می توانید مطمئن باشید که تولید کنندگان جوهر هنگام خرید محصولات خود سود خوبی به دست می آورند. اگر می خواهید در پول خود صرفه جویی کنید، باید سعی کنید جوهر را هدر ندهید و عمر تونرها و کارتریج های جوهر موجود خود را تا حد امکان افزایش دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به ماندگاری جوهرهای شما تا حد امکان کمک می کند.

1 تونر

2 نحوه نگهداری صحیح کارتریج های تونر

3 حسگرها را فریب دهید

4 از نوار ماسک برای پوشاندن “پنجره” درام استفاده کنید

5 می توانید چاپگر لیزری خود را در حالت ذخیره جوهر تنظیم کنید (به عنوان مثال، چاپگرهای HP دارای حالت Eco-Mode هستند)

6 رنگ سیاه برای پیش نویس ها و سایر اسناد بی اهمیت بهترین است

7 تونر را دوباره توزیع کنید

8 جوهر

9 همه صفحات آزمایشی نباید تکمیل شوند

10 اگر قصد استفاده از پرینتر را ندارید،جوهر را ذخیره کنید

11 هر تعداد کپی که نیاز دارید چاپ کنید. بیشتر نه. نه کمتر.

12 پیش نویس، پیش نویس، و پیش نویس

13 فونت مهم است

14 دوبار بخوانید، یک بار چاپ کنید

تونرها

تونر کارتریج ها مواد مصرفی چاپگر شما هستند که حاوی پودر تونر ساخته شده از پلیمرهای مهندسی شده میباشند و با کربن و عوامل رنگی ترکیب شده و امکان چاپ را فراهم می کند. کاربران اغلب از قیمت بالای این تونرها شکایت دارند، گاهی اوقات حتی بیشتر از واحد چاپگر لیزری قیمت دارند. برای حل این مشکل، کاربران پرینترها برای صرفه جویی در هزینه به خرید کارتریج های تونر سازگار متوسل می شوند.این تونرهای سازگار ممکن است هزینه های چاپ شما را کاهش دهند، آیا دوست دارید یاد بگیرید که چگونه عمر کارتریج خود را افزایش دهید و حتی در هزینه خود صرفه جویی کنید؟تونر کارتریج ها به طور متوسط ​​18 ماه و پس از نصب 6 ماه عمر مفید دارند. با دنبال کردن مراحل ساده ذکر شده در زیر میتوان عمرشان را تا 24 ماه گسترش داد

نحوه نگهداری صحیح تونر کارتریج ها

به دما توجه کنید. گرمای بیش از حد می تواند باعث ذوب پودر تونر در اجزای کارتریج شود. اگر این اتفاق بیفتد، احتمال زیادی وجود دارد که کارتریج شما غیرقابل استفاده شوند.ایده خوبی است که آنها را در دمای 60 تا 78 درجه فارنهایت نگه دارید. اما با این حال، دمای بسیار پایین هم می تواند باعث خراب شدن قطعات و غیرقابل استفاده شدن آنها در پرینتر شود.

حسگرها را فریب دهید

برخی از جوهر یا تونر کارتریج ها دارای حسگرهایی هستند که در محفظه آنها تعبیه شده است. آنها ممکن است مانند سوراخ های ریز روی یک طراحی جامد به نظر برسند. این سنسورها در صورت نبود جوهر یا تونر به پرینتر اطلاع می دهند. به عنوان مثال، به همین دلیل است که تونرهای Brother دارای پنجره های شفاف کوچک روی خود هستند. اگر یک چاپگر Brother دارید، یک نوار چسب ساده می تواند عمر کارتریج شما را افزایش دهد. تونر کارتریج خود را از پرینتر بیرون بیاورید و پنجره های کوچک دو طرف را بررسی کنید. این پنجره‌ها به پرینتر اجازه می‌دهند وقتی تونر کم است ببیند. می‌توانید با پوشاندن این پنجره‌ها با نوار مات (الکتریکی، نوار ماسک) پرینتر را فریب دهید تا فکر کند تونر بیشتری در آنجا وجود دارد. و اغلب اوقات، مقدار زیادی وجود دارد.

از نوار چسب برای پوشاندن “پنجره” درام استفاده کنید

پنجره های مشابهی را در واحد درام کارتریج خود خواهید دید. می توانید پنجره واحد درام را با نوار چسب بپوشانید و سپس نیازی به چسباندن کارتریج تونر خود نخواهید داشت. بهتر است با درام در نور کم کار کنید زیرا نور می تواند باعث آسیب شود. با این حال، قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور معمولی داخلی مشکلی ندارد.ممکن است بتوانید صدها صفحه دیگر را به سادگی با چسب زدن روی پنجره ها در درام یا کارتریج چاپ کنید. باید مراقب باشید تا از محو شدن، رگه شدن و سایر علائم کم شدن تونر جلوگیری کنید. این عیوب چاپ را می توان با پر کردن مجدد کارتریج یا خرید کارتریج جدید اصلاح کرد.

می توانید پرینتر لیزری خود را در حالت ذخیره جوهر تنظیم کنید (به عنوان مثال، پرینترهای HP دارای حالت Eco-Mode هستند)

تنظیم حالت سازگار با محیط زیست در بسیاری از مراکز چند منظوره و چاپگرهای لیزری موجود است. تنظیم حالت سازگار با محیط زیست به چاپگر اجازه می دهد اسناد و تصاویر را با حداقل تونر چاپ کند و در هزینه تونر صرفه جویی کند.

رنگ سیاه برای پیش نویس ها و سایر اسناد بی اهمیت بهترین است

اگر می خواهید پیش نویس، تکالیف یا اسناد تمام متن را چاپ کنید، باید چاپ سیاه را انتخاب کنید. تنظیمات معمولی تمایل دارد از همه رنگ ها استفاده کند و آنها را هدر می دهد.

تونر را دوباره توزیع کنید

این هک به شما کمک می‌کند هر زمان که پیام‌های هشدار “تونر کم است” روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود، بیشترین استفاده را از تونر کارتریج های خود ببرید. به سادگی تونر کارتریج را از پرینتر خود بردارید و به آرامی آن را تکان دهید تا هر تونر چسبیده به طرفین محفظه تونر شل شود. این کار به چاپگر شما امکان می دهد خروجی بیشتری تولید کند.

جوهرها

کارتریج های جوهر، درست مانند تونرهای لیزری، اقلام گران قیمتی هستند که باید مرتباً آن ها را خریداری کنید. گاهی اوقات، شما ترجیح می دهید یک پرینتر جدید بخرید تا مجموعه ای از کارتریج های جوهر، صرفاً به این دلیل که مقرون به صرفه تر است. خرید یک پرینتر جدید به جای تعویض کارتریج های خود هر بار که تمام می شود، پوچ است. افزایش عمر کارتریج شما مقرون به صرفه تر از خرید یک پرینتر جدید است. در اینجا چند نکته برای افزایش عمر کارتریج جوهر آورده شده است.

همه صفحات آزمایشی نباید تکمیل شوند

برای آزمایش چند خط متن را به جای یک صفحه کامل چاپ کنید. صفحات آزمایشی اجباری نیستند، لازم نیست هر بار آنها را چاپ کنید، در عوض جوهر را ذخیره کنید.

اگر قصد استفاده از پرینتر را ندارید، کارتریج های جوهر را ذخیره کنید

مواقعی که قصد ندارید برای مدت طولانی از پرینتر خود استفاده کنید، بهتر است کارتریج های جوهر را بردارید. اگر قرار نیست از پرینتر خود برای مدت طولانی استفاده کنید، باید مکانی را برای نگهداری درست جوهرها پیدا کنید. می توانید جوهرها را به صورت عمودی در بسته بندی اصلی خود نگه دارید یا آنها را در یک کیسه زیپ دار با یک اسفنج مرطوب قرار دهید. اگر کارتریج‌های جوهر پس از تأخیر طولانی در چاپ، چاپ را متوقف کنند، اما جوهر همچنان مایع باشد، به این معنی است که جوهرها در نقطه‌ای که از کارتریج چاپگر خارج می‌شوند (نازل‌های کارتریج) خشک شده و مسدود شده‌اند. از یک سواب پنبه ای آغشته به الکل برای تمیز کردن ناحیه ای که جوهر خشک شده است استفاده کنید. پس از خشک شدن جوهر، جوهر جدید از طریق فیوزها جریان می یابد.

هر تعداد کپی که نیاز دارید چاپ کنید. بیشتر نه. نه کمتر.

برای جلوگیری از مسدود شدن توسط جوهر خشک شده پرینتر جوهر افشان، باید به طور مکرر از آن استفاده کنید. برای جلوگیری از مسدود شدن و خشک شدن جوهر، چاپ یک صفحه را هر چند هفته یکبار به عادت تبدیل کنید. حتی اگر چیز مهمی برای چاپ ندارید، آن را انجام دهید. 

 پیش نویس، پیش نویس، و پیش نویس

اگر قصد چاپ هیچ سند مهمی مانند پیشنهادهای تجاری یا عکس های خانوادگی ندارید، از حالت پیش نویس استفاده کنید. این حالت در زمان و جوهر شما صرفه جویی می کند.قبل از چاپ، حتماً صفحه تنظیمات چاپگر را بررسی کنید. برای مشاهده انواع مختلف چاپ، روی جمله «سریع پیش نویس»، «سریع عادی»، عادی و «بهترین» روی «تنظیمات» کلیک کنید.برخی از این گزینه ها ممکن است بسته به پرینتر متفاوت باشد.

فونت ها مهم هستند

برای صرفه جویی در جوهر می توانید با استفاده از فونت های کم جوهر و نازک مانند  B nazanin در جوهر صرفه جویی کنید.

دو بار بخوانید، یک بار چاپ کنید

بررسی تمام جنبه های سند (گرامر و املا، طرح بندی، علائم نگارشی و غیره) مهم است. قبل از چاپ، مطمئن شوید که همه چیز (گرامر، املا و طرح‌بندی) را بررسی کرده‌اید تا مطمئن شوید که هیچ خطایی وجود ندارد. برای بررسی همه چیز از پیش نمایش چاپ استفاده کنید. این کار به صرفه جویی در کاغذ و تونر کمک می کند. فقط اسنادی را که نیاز دارید چاپ کنید. شما فقط باید مدارک لازم را چاپ کنید. 

این نکات به افزایش عمر کارتریج جوهر و تونر شما کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *