وبلاگ

نکاتی جالب در مورد پرینتر

نکات جالب در مورد پرینتر

پرینتر یکی از محبوب ترین اقلامی است که در بسیاری از خانه ها یافت می شود و برای چاپ تصاویر تعطیلات خانوادگی، چاپ تکالیف و چاپ صورت حساب بانکی استفاده می شود.

پرینتر یک وسیله ضروری است، و ما هر روز از آن استفاده می کنیم و ممکن است حتی از تعداد دفعات استفاده از آن آگاه نباشیم.

حقایق زیادی در مورد این ماشین های جالب وجود دارد، بنابراین به هفت واقعیت جالب در مورد پرینترها نگاهی بیندازیم.

 

1.     طولانی ترین چاپ مداوم عکس دیجیتال در جهان

این کار با پرینتر بزرگ Canon image PROGRAF PRO-6100 در سال 2020 انجام شد.برگزارکنندگان رکورد توانستند کل پرش اسکی Schattenbergschanze در اوبرستدورف آلمان را پوشش دهند. این چاپ تاریخی به طول 109 متر (309.7 فوت)، 16 ساعت طول کشید تا تولید شود و تقریباً 137 لیتر جوهر مصرف شد.

2.     جوهر یک مایع گرانبها است

شکی نیست که اگر کسی لیستی از ده مایع گرانبها در جهان را تهیه می کرد، جوهر چاپگر در بین ده مورد برتر قرار می گرفت. برای یک گالن جوهر برای پرینتر تقریباً 2000 دلار هزینه میشود. به عنوان مثال، خون انسان بسیار ارزان تر است و در حدود 180 تا 300 دلار به ازای هر پینت است که به معنای 1440 تا 2400 دلار در هر گالن هم میشود.

3.     کوچکترین و بزرگترین پرینترهای دنیا

کوچکترین پرینتری که عملکرد صحیحی از خود به جای گذاشته و جزو پرینترهایی است که در بازار هم وجود دارد، دارای ابعادی به اندازه 5x5x28 5 سانتیمتر می باشد. این پرینتر PrintStik نام داشته و متعلق به شرکت Planon است. وزن آن فقط 680 گرم است که آنرا کاملاً قابل حمل کرده. این پرینتر کوچک یک چاپگر بلوتوثی به شمار آمده و قابلیت چاپ 20 برگ در دقیقه را دارد. در مقابل این دستگاه، بزرگترین پرینتر دنیا قرار دارد که ابعادی معادل 12 در 49 متر دارد. این پرینتر غول پیکر Infinitus نام داشته و توسط شرکت Big Image Systems ساخته شده است. پرینتر فوق توانایی چاپ 609 متر مربع را دارا بوده و برای چاپ زمینه های شو تلویزیونی و تئاتر و فیلم از آن استفاده می شود.

4.     گوتنبرگ انقلاب چاپ را آغاز کرد

لیست 7 حقیقت جالب در مورد چاپگرها بدون ذکر گوتنبرگ کامل نمی شود.یکی از مهمترین اختراعات رنسانس، دستگاه چاپ گوتنبرگ به عنوان اولین ماشین چاپ واقعی و تولید انبوه (که انقلاب چاپ نیز نامیده می شود) در نظر گرفته می شود. یوهانس گوتنبرگ مخترع چاپگر سه بعدی در سال 1440 بود که همه چیز را با انتشار (تولید انبوه) کتاب مقدس گوتنبرگ آغاز کرد.

5.     چاپ لیزری تقریباً ناموفق بود

چستر کارلسون اولین پرینتر لیزری را در سال 1938 اختراع کرد، اما در آن زمان مورد نفرت همه قرار گرفت. در واقع، اولین چاپگر لیزری احتمالاً به همان اندازه به دلیل اولین شکست در نوع خود مشهور است.کارلسون یک مهندس باتجربه بود، اما ماشین او با پیشرفته ترین مدل آن زمان فاصله زیادی داشت. او از یک لوله خلاء استفاده کرد که مستعد خرابی بود و آنقدر کند بود که حتی نمی توانست نیم صفحه در دقیقه چاپ کند.در نتیجه تقریبا هیچکس اختراع او را نخرید. در واقع، حتی به عنوان یک نمونه اولیه کار نمی کرد. بنابراین، چرا این اولین چاپگر لیزری به یادگار مانده است؟ چون شعله ور انقلاب شد.همینجا بود که زیراکس وارد صحنه شد و با کارلسون همکاری کرد و باعث شد ایالات متحده از نظر فناوری چاپ متحول گردد.

6.     چاپ یک فرآیند داغ است

با پرینترهای لیزری، دما میتواند تا 400 درجه فارنهایت برسد. وقتی این اتفاق می افتد تونر در کاغذ ذوب می شود. برای اینکه حرارت، کاغذ را آتش نزند، عمل ذوب شدن تونر، با سرعت زیاد انجام می شود. در واقع عمل ذوب شدن تونر بر روی کاغذ، هنگام حرکت آن به سمت بیرون پرینتر به سرعت انجام می گیرد برای همین اگر به کاغذ دست بزنید، گرمای آن را حس می کنید.

7.     سریع ترین چاپگر رومیزی و غیر رومیزی در جهان چیست؟

HP OfficeJet Pro X سریعترین سری پرینترهای رومیزی است. بر اساس رکورد ثبت شده کتاب گینس از سال 2012، هر دو مدل HP X551dw و X576dw قادر به چاپ 500 نسخه در تنها 7 دقیقه و 19 ثانیه بودند. اما اکنون  سریعترین پرینتر دنیا (البته غیر رومیزی) دستگاهی است که قابلیت چاپ 150 صفحه در دقیقه را دارا بوده و از نظر قدرت در سطح بسیار بالایی قرار دارد. شرکت Riso کمپانی بسیار معروف و معتبر در این زمینه است که پرینترهای این چنین را به صورت عمده تولید می کند. سرعت پرینترهای تولید شده توسط برند Riso که گاهاً به بالای 120 برگ در ثانیه می رسد چیزی حدود 4 برابر پرینترهای معمولی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *