وبلاگ

چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم

چگونه عمر پرینتر را افزایش دهیم

یکی از مهمترین نکاتی که باید در مورد نگهداری پرینتر به خاطر بسپارید این است که به ابزار و آموزش مناسب نیاز دارد. اگر این مراحل را دنبال کنید، می‌توانید در هزینه تعمیرات صرفه جویی کرده و پرینتر خود را تا زمانی که ممکن است زنده و سالم نگه دارید:

تمیز کردن:

تمیز کردن پرینتر برای کارکرد صحیح آن ضروری است. کثیفی، گرد و غبار و سایر ذرات می توانند به مرور زمان در داخل پرینتر جمع شوند و باعث ایجاد مشکل در عملکرد صحیح پرینتر یا حتی خود پرینتر شوند.
هر زمان که پرینتر خود را باز می کنید، باید به دنبال گرد و غبار یا سایر زباله ها باشید. اگر بتوانید حداقل یک بار در ماه از هوای فشرده استفاده کنید تا همه گرد و غبار و زباله‌ها را از پرینتر پاک کنید. اما هوای فشرده را در جهت سر چاپگر اسپری نکنید. این امر سبب میشود به هد چاپگر آسیب بزنید و در نتیجه چاپگر شما به درستی کار نخواهد کرد. تمیز کردن هد چاپ یک کار جداگانه است.
برای تمیز کردن قطعات پلاستیکی از دستمال کاغذی و الکل ایزوپروپیل استفاده کنید.

اگر پرینتر شما خیلی قدیمی نیست، بهتر است کمتر آن را تمیز کنید. بهترین راه برای دانستن زمان تمیز کردن پرینتر، تماشای کیفیت چاپ است. اگر متوجه شدید کیفیت آن به مرور زمان کاهش می یابد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که آن را تمیز کنید.برای صرفه جویی در هزینه و در عین حال کاهش خطر آسیب رساندن به پرینتر خود، می توانید یک پوشش محافظ برای آن بخرید. این کاورها در نظر گرفته شده اند که در مواقعی که پرینتر استفاده نمی شود روی آن قرار داده شوند تا به آن دست نخورده یا آسیب نبیند. کاور از کاغذ و همچنین خود پرینتر در برابر گرد و غبار، خاک و رطوبت محافظت می کند.

از کاغذ پرینتر با کیفیت بالا استفاده کنید:

اکثر مردم اهمیت کاغذی را که هنگام چاپ یک سند استفاده می کنند نادیده می گیرند.

در حالی که نوع کاغذ ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، در واقع تفاوت های عمده ای بین انواع مختلف کاغذ وجود دارد.حتی باتجربه‌ترین تکنسین‌های پرینتر نیز احتمالاً این جنبه از نگهداری آن را فراموش می‌کنند، بنابراین اگر زیاد به آن فکر نکرده‌اید، احساس بدی نداشته باشید.حقیقت این است که کاغذی که استفاده می‌کنید در واقع بر شفافیت چاپ‌های شما تأثیر می‌گذارد و می‌تواند تفاوت زیادی در مدت زمانی که باید پرینتر خود را برای انجام کار روشن بگذارید، ایجاد کند. یک کاغذ با وزن سنگین تر از کاغذ سبک تر مقاومت بیشتری دارد، به این معنی که جوهر بیشتر در جای خود باقی می ماند. این به خروجی دقیق تر و گیر کردن کاغذ کمتری منجر می شود که می تواند به جوهر افشان شما آسیب برساند. بهترین راه برای یافتن کاغذ مناسب برای نیازهایتان، بررسی مشخصات سازنده برای مدل پرینتری است که استفاده می کنید. این بدان معنا نیست که فقط باید کاغذ پرینتر تولید شده توسط همان شرکتی که پرینتر شما را تولید می کند بخرید، گزینه های زیادی وجود دارد، باید بتوانید کاغذی را پیدا کنید که برای نیازهای شما مناسب باشد و با بودجه شما همخوانی داشته باشد. هر تولید کننده لیست کاغذ مخصوص به خود را دارد که با پرینترهایش سازگار است و معمولاً انواع مختلفی از کاغذ را شامل می شود.

کاغذ پرینتر را به درستی نگهداری کنید:

مهم است که کاغذ پرینتر خود را در مکانی خنک، خشک و تاریک در خانه نگهداری کنید. مطمئن شوید که کاغذ پرینتر خود را در یک موقعیت صاف قرار دهید تا از پیچ خوردن آن جلوگیری کنید. قاعده کلی این است که هر چه دمای نگهداری سردتر باشد، طول عمر کاغذ بیشتر می شود. البته محدودیت هایی وجود دارد. برای نگهداری طولانی مدت، دمای ایده آل بین 59 تا 77 درجه فارنهایت (15 تا 25 درجه سانتیگراد) است. با این حال، اگر از کاغذ بسیار سرد در چاپگر استفاده کنید، خطر آسیب رساندن به جوهر و حتی چاپگر وجود دارد.

از کاغذ پیچ خورده، پاره یا آسیب دیده استفاده نکنید:

کاغذی که پاره شده، سوراخ دارد، آسیب دیده است، یا به شکل دیگری پیچ خورده است، احتمال گیرکردن آن بیشتر است و انتقال آن از طریق پرینتر دشوارتر است. همچنین تمایل به تولید عکس های با وضوح کمتر دارد. این به این دلیل است که کاغذ صاف نسبت به کاغذ چروکیده و پیچ خورده سطح بالاتری دارد، که جوهر می‌تواند به طور یکنواخت پخش شود و چاپ‌های شفاف‌تر و دقیق‌تری ایجاد کند.همچنین جوهر در سطوح صاف و هموارتر، روان‌تر می‌شود و روی هر چیز دیگری می‌چرخد. تمام آن جوهر اضافی می تواند فید پرینتر را مسدود کند و در نهایت چاپ را تار کند.

در صورت عدم استفاده، سینی تغذیه دستی را بسته نگه دارید:

برای اینکه پرینتر خود را در بهترین شکل ممکن نگه دارید، باید در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید به خوبی از آن مراقبت کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار، بسته نگه داشتن سینی تغذیه دستی در زمانی است که از پرینتر استفاده نمی کنید. این کار مانع از جمع آوری گرد و غبار یا زباله های پرینتر می شود که می تواند به چاپگر آسیب برساند و باعث ایجاد خطا و نقص در آن شود. اگر به ندرت چاپ می کنید، سینی تغذیه دستی را باز بگذارید تا برای مدت طولانی گیر نکند.

هنگام مونتاژ یا تعمیر پرینتر مراقب باشید:

هنگام مونتاژ پرینتر مراقب باشید، زیرا قطعات پلاستیکی – به ویژه قاب – بسیار شکننده هستند و به راحتی می توانند بشکنند. اگر از پیچ گوشتی استفاده می کنید، مطمئن شوید که پیچ گوشتی کاملاً روی پیچ قرار می گیرد تا به چیزی آسیب نرسانید. اگر از دستان خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که چیزی را نیشگون نگیرید و نشکنید. حتی دقیق ترین کاربر پرینتر نیز می تواند به راحتی به پرینتر آسیب برساند، زیرا آن را به درستی مونتاژ نمی کند. هنگامی که جعبه پرینتر جدید خود را باز می کنید، اولین قدم شما خواندن دستورالعمل ها است. دستورالعمل های سازنده برای جلوگیری از آسیب رساندن به پرینتر و اطمینان از دوام آن وجود دارد. به عنوان یک قاعده کلی، بهتر است از سفت کردن هر گونه پیچ پلاستیکی تا زمانی که همه قسمت ها محکم در جای خود قرار گیرند، خودداری کنید.

غلتک های جدید را به جای غلتک های قدیمی و فرسوده نصب کنید:

غلتک تغذیه فرسوده یکی دیگر از دلایل گیر کردن کاغذ است. غلتک های تغذیه یکی از رایج ترین قطعاتی هستند که باید تعویض شوند، زیرا اغلب از پلاستیک ساخته شده اند و در اثر استفاده مکرر ممکن است فرسوده شوند. با گذشت زمان، غلتک تغذیه کاغذ را با اطمینان کمتری می‌گیرد، بنابراین برای جلوگیری از گیر کردن، تعویض رول ضروری است. غلتک تغذیه فرسوده احتمال بیشتری دارد که کاغذ را پاره کند، که می تواند از تغذیه صاف آن جلوگیری کند و ممکن است باعث تاب برداشتن کاغذ شود و بارگیری آن را دشوار کند. اگر می خواهید غلتک را تعویض کنید، فقط به یک رول جایگزین و چند ابزار اولیه نیاز دارید. سازنده پرینتر معمولاً یک کیت تعمیر و نگهداری چاپگر برای مدل های خاص به مشتریان خود ارائه می دهد. کیت شامل غلتک های تغذیه چاپ و همچنین کیت تمیز کننده است.

مطمئن شوید که دفترچه راهنمای سرویس دارید:

تولیدکنندگان پرینتردائماً مدل‌های جدید و بهتری ارائه می‌کنند که می‌توانند کارهایی را انجام دهند که پنج سال پیش هرگز نمی‌توانستند انجام دهند. با این حال، هرچه یک پرینتر پیشرفته تر و پیچیده تر باشد، دکمه ها، ویژگی ها و عملکردهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. گاهی اوقات، با وجود این واقعیت که جلد کتابچه راهنمای دستورالعمل را خوانده اید، نمی توانید بفهمید که چگونه کاری را انجام دهید. این احتمال وجود دارد که یکی از دوستان یا اعضای خانواده شما با مشکل مشابه شما روبرو شده باشد، یا اینکه اطلاعات را می توان در اینترنت یافت. همچنین کتابچه راهنمای کاربر پرینتر وجود دارد که اطلاعات زیادی در مورد عملکرد هر دکمه دارد. برای مثال، بررسی کنید که وقتی «راهنمای کاربر Canon pixma ts5020» را در گوگل جستجو می‌کنید، چه اتفاقی می‌افتد. اگر دفترچه راهنمای کاربر برای پاسخ به هر سؤالی کافی نیست، می‌توانید یک دفترچه راهنمای خدمات از فروشگاه پرینتر خریداری کنید تا درباره مکانیک آن بیشتر بدانید. بسته به مشکلی که دارید و نوع تعمیری که می‌خواهید انجام دهید، حتی ممکن است بتوانید دستورالعمل‌های گام به گام را پیدا کنید که به شما نشان می‌دهد چگونه تعمیر را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *